Wydział Logistyki, Informatyki i Łączności
st. kpt. mgr Szczepan Kozioł
NACZELNIK WYDZIAŁU
Zadania Wydziału Logistyki, Informatyki i Łączności
Do zadań Wydziału Logistyki, Informatyki i Łączności należy w szczególności:
1) w zakresie spraw kwatermistrzowskich:
-
administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy powiatowej, a także planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie,
-
opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną i wyposażenie osobiste,
-
prowadzenie obsługi mieszkaniowej, mundurowej strażaków i pracowników cywilnych,
-
dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania komendy powiatowej ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych,
-
zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na terenie powiatu oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych,
-
prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej komendy powiatowej,
-
prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku,
-
likwidowanie zbędnych rzeczowych składników majątku,
-
sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja
ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy powiatowej,
-
prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu komendy powiatowej, zawinionych przez kierowników jej komórek organizacyjnych, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych prowadzonych przez dowódców jrg i kierowników innych komórek organizacyjnych komendy powiatowej,
-
systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalanie z Wydziałem Operacyjno-Rozpoznawczym priorytetów w tym zakresie,
-
realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków
z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej oraz z innych źródeł,
-
obsługa i nadzorowanie realizacji dotacji finansowych dla jednostek OSP z terenu powiatu.
2) w zakresie spraw technicznych:
-
inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjno-technicznej samochodów i sprzętu silnikowego,
-
prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów, przyczep i sprzętu silnikowego, w tym agregatów prądotwórczych,
-
obsługa transportowa komórek organizacyjnych komendy powiatowej,
-
prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi,
-
nadzorowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy powiatowej dokumentacji związanej z samochodami i sprzętem silnikowym,
a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych,
-
organizowanie przeglądów, napraw i konserwacji samochodów, sprzętu silnikowego, ratowniczego oraz innych urządzeń i instalacji technicznych,
-
wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo zakupywanych samochodów i sprzętu silnikowego.
-
w zakresie spraw informatyki:
-
analizowanie i planowanie potrzeb sprzętowych oraz wdrażanie i nadzorowanie sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej,
-
zapewnienie niezawodnego działania sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej,
-
nadzór oraz analizowanie i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania dysponowania i koordynowania działaniami ratowniczymi, a także innych systemów przewidzianych do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksr-g oraz wykorzystywanych w działalności komendy powiatowej,
-
współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik informatycznych,
-
planowanie i wdrażanie w jednostkach ksr-g nowoczesnych technik informatycznych,
-
sporządzanie informacji i analiz z zakresu informatyki,
-
wdrażanie zunifikowanych systemów teleinformatycznych,
-
systematyczne archiwizowanie danych elektronicznych przechowywanych w urządzeniach otoczenia sieciowego sieci informatycznej komendy powiatowej,
-
realizacja zadań administratora sieci i środowisk programowych,
-
administrowanie i nadzór nad elektronicznym przetwarzaniem informacji niejawnych,
-
utrzymanie w sprawności istniejących w komendzie powiatowej systemów teleinformatycznych,
-
nadzór nad stroną internetową komendy powiatowej, kontami pocztowymi i pocztą elektroniczną;
-
w zakresie spraw łączności:
-
planowanie systemów łączności dyspozytorskiej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na obszarze działania komendy powiatowej oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania,
-
nadzór oraz analizowanie potrzeb technicznych i sprzętowych oraz wdrażanie systemów łączności dla potrzeb komendy powiatowej, a także do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksr-g oraz ich alarmowania i dysponowania w obszary chronione,
-
zapewnienie ciągłego funkcjonowania instalacji telefonicznej i łączności bezprzewodowej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej,
-
współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik łączności na potrzeby rozwoju ratownictwa i innych zadań z zakresu ochrony ludności,
-
analizowanie stanu zabezpieczenia w środki łączności jednostek organizacyjnych straży pożarnych na obszarze działania komendy powiatowej,
-
koordynowanie prac z zakresu organizacji, funkcjonowania i nadzoru łączności jednostek ksr-g na obszarze działania komendy powiatowej,
-
planowanie i wdrażanie w jednostkach ksr-g na obszarze działania komendy powiatowej nowoczesnych technik łączności,
-
sporządzanie informacji i analiz z zakresu organizacji łączności.
-
w zakresie spraw archiwizacji:
-
prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów, tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów
i brakowania dokumentów.
INFORMACJE O DOKUMENCIE
Ilość wyświetleń: 7783
Wprowadzony przez:
Marcin Wróblewski
Data opublikowania: 2005-12-05 11:18:59
LISTA POPRZEDNICH WERSJI
Lista poprzednich wersji: