Biuletyn Informacji Publicznej
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Stalowej Woli
Zadania Wydziału Logistyki, Informatyki i Łączności

Do zadań Wydziału Logistyki, Informatyki i Łączności należy w szczególności:

 1) w zakresie spraw kwatermistrzowskich:

  1. administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy powiatowej, a także planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie,
  2. opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną i wyposażenie osobiste,
  3. prowadzenie obsługi mieszkaniowej, mundurowej strażaków i pracowników cywilnych,
  4. dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania komendy powiatowej ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych,
  5. zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na terenie powiatu oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych,
  6. prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej komendy powiatowej,
  7. prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku,
  8. likwidowanie zbędnych rzeczowych składników majątku,
  9. sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja
    ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy powiatowej,
  10. prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu komendy powiatowej, zawinionych przez kierowników jej komórek organizacyjnych, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych prowadzonych przez dowódców jrg i kierowników innych komórek organizacyjnych komendy powiatowej,
  11. systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalanie z Wydziałem Operacyjno-Rozpoznawczym priorytetów w tym zakresie,
  12. realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków
    z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej oraz z innych źródeł,
  13. obsługa i nadzorowanie realizacji dotacji finansowych dla jednostek  OSP z terenu powiatu.

2)  w zakresie spraw technicznych:

  1. inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjno-technicznej samochodów i sprzętu silnikowego,
  2. prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów, przyczep i sprzętu silnikowego, w tym agregatów prądotwórczych,
  3. obsługa transportowa komórek organizacyjnych komendy powiatowej,
  4. prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi,
  5. nadzorowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy powiatowej dokumentacji związanej z samochodami i sprzętem silnikowym,
    a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych,
  6. organizowanie przeglądów, napraw i konserwacji samochodów, sprzętu silnikowego, ratowniczego oraz innych urządzeń i instalacji technicznych,
  7. wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo zakupywanych samochodów i sprzętu silnikowego.
  1. w zakresie spraw informatyki:
  1. analizowanie i planowanie potrzeb sprzętowych oraz wdrażanie i nadzorowanie sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej,
  2. zapewnienie niezawodnego działania sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej,
  3. nadzór oraz analizowanie i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania dysponowania i koordynowania działaniami ratowniczymi, a także innych systemów przewidzianych do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksr-g oraz wykorzystywanych w działalności komendy powiatowej,
  4. współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik informatycznych,
  5. planowanie i wdrażanie w jednostkach ksr-g nowoczesnych technik informatycznych,
  6. sporządzanie informacji i analiz z zakresu informatyki,
  7. wdrażanie zunifikowanych systemów teleinformatycznych,
  8. systematyczne archiwizowanie danych elektronicznych przechowywanych w urządzeniach otoczenia sieciowego sieci informatycznej komendy powiatowej,
  9. realizacja zadań administratora sieci i środowisk programowych,
  10. administrowanie i nadzór nad elektronicznym przetwarzaniem informacji niejawnych,
  11. utrzymanie w sprawności istniejących w komendzie powiatowej systemów teleinformatycznych,
  12. nadzór nad stroną internetową komendy powiatowej, kontami pocztowymi i pocztą elektroniczną;
  1. w zakresie spraw łączności:
    1. planowanie systemów łączności dyspozytorskiej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na obszarze działania komendy powiatowej oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania,
    2. nadzór oraz analizowanie potrzeb technicznych i sprzętowych oraz wdrażanie systemów łączności dla potrzeb komendy powiatowej, a także do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksr-g oraz ich alarmowania i dysponowania w obszary chronione,
    3. zapewnienie ciągłego funkcjonowania instalacji telefonicznej i łączności bezprzewodowej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej,
    4. współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik łączności na potrzeby rozwoju ratownictwa i innych zadań z zakresu ochrony ludności,
    5. analizowanie stanu zabezpieczenia w środki łączności jednostek organizacyjnych straży pożarnych na obszarze działania komendy powiatowej,
    6. koordynowanie prac z zakresu organizacji, funkcjonowania i nadzoru łączności jednostek ksr-g na obszarze działania komendy powiatowej,
    7. planowanie i wdrażanie w jednostkach ksr-g na obszarze działania komendy powiatowej nowoczesnych technik łączności,
    8. sporządzanie informacji i analiz z zakresu organizacji łączności.
  2. w zakresie spraw archiwizacji:
  1. prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów, tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów
    i brakowania dokumentów.
INFORMACJE O DOKUMENCIE
Ilość wyświetleń: 7783
Wprowadzony przez: Marcin Wróblewski
Data opublikowania: 2005-12-05 11:18:59
LISTA POPRZEDNICH WERSJI
Lista poprzednich wersji:
 
Pokaż starsze   
Data zmiany Redaktor Opis zmiany
2017-11-28 12:06:38 Tomasz Jankowski
2017-11-28 12:03:53 Tomasz Jankowski
2017-11-28 12:03:32 Tomasz Jankowski
2017-11-28 12:03:13 Tomasz Jankowski
2013-02-28 21:53:33 Tomasz Jankowski
2013-02-28 21:46:26 Tomasz Jankowski
2013-02-28 20:56:33 Tomasz Jankowski
2013-02-28 20:36:29 Tomasz Jankowski
2013-02-28 20:35:04 Tomasz Jankowski
2013-02-28 20:30:37 Tomasz Jankowski
 
Pokaż starsze